Positie Dittrich

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Thu Feb 2 12:36:54 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Joris van den Wittenboer wrote:

> Het komt volgens mij meer neer op de zoveelste keer dat we alles maar
> laten gebeuren om dit kabinet te steunen. Niet de PvdA naait ons in ons
> pak (ook), maar in eerste instantie natuurlijk ook onze
> coalitiegenoten... Die dit plan doorzetten terwijl ze wisten dat D66 er
> grote problemen mee had.

Okee, Balkenende heeft de coalitie op het spel gezet, en D66
gebruskeerd. Maar hij is niet voor niets het schoothondje van Bush, en
met tekenen dat de PvdA toch voor zou zijn is het wel in te voelen.

> En door in de regering te blijven neem je impliciet ook de
> verantwoordelijkheid op je van de missie.

Nou dat is de hogere politiek waar ik geen boodschap aan heb. D66 is
uitgesproken tegen, en heeft dat duidelijk gemaakt ook. VVD, CDA en
vooral PvdA zijn verantwoordelijk voor de missie.

D66 is wel bereid om, met dat gegeven, het beste er van te proberen te
maken. Dat is pragmatisch, zoals D66 altijd is.

> Het gaat niet zozeer over tegenhouden alswel over geloofwaardigheid en
> verantwoordelijkheid gaan dragen voor die missie (we zitten in de
> regering). Onze ministers zijn toch ook voor?

Volgens mij zijn onze ministers ook tegen. Hoewel ik dat van Brinkhorst
niet helemaal zeker weet, daar heb ik weinig voeling mee.

Bart Meerdink