Lijsttrekkkers-verkiezing?

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Dec 28 15:33:52 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marcel van Dalen wrote:

>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>De SAC meldde vooraf geheel onafhankelijk te zijn en de SAC meldde achteraf
>dat overleg over de lijstvolgorde was gevoerd met A. Pechtold, T. de Graaf
>e.a.
>Ach, ik ben enigszins naïef.

Het is niet naief om te geloven in de oprechte bedoelingen van mensen.
Ook ik geloofde in de geloofwaardigheid van de SAC. Ook ik ben van een
koude kermis thuis gekomen. Maar wat wèrkelijk naief is: te denken dat
het "bij de politiek hoort", wat ik hier wel eens hoor vermelden. Nee,
dit "hoort" niet bij "de" politiek. Dit hoort thuis bij bepaalde lieden
die de politiek al jaren en jaren aan het verzieken zijn met hun
eigenbelangen, hun machtsgeilheid en hun onbedwingbare ego-manifestatie.
Ik ben erachter gekomen dat veel van "onze" politici rijp zijn voor de
psychiater, en eens over hun vroegjeugdige affectieve verwaarlozing
moeten praten en over hun ziekelijk honger naar (media) aandacht. Ook
bij D66.