Kerstoverdenking: 1 maand Pechtold

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Dec 22 09:53:45 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> PS Ger mag zeggen wat hij wil, probeer op dit láátste relatief open forum
> van D66 niet opnieuw de mond te snoeren van iemand die dingen zegt die je
> niet kan verdragen of niet leuk vindt. Vrijheid betekent JUIST hen de
> ruimte geven die dingen zeggen die je niet leuk vindt.
> Ja, liberalisme is lastig, méér dan een woordje bij de kerstborrel.

Natuurlijk mag ik zeggen wat ik wil maar sommigen komt dat niet helemaal
goed uit, jammer dan.
Dat is mijn liberalisme al is het sociaal gekleurd, deed D66 dat ook maar.
Anders laat die tegensputters maar eens de problemen komen oplossen van al
die mensen die er niet meer uitkomnen, metb hun zorgverzekering, energie en
dergelijke. Van armoede betaalt men maar of laat het afschrijven.
Of de mensen die onterecht zijn afgeschat in de WAO maar daar heeft men zelf
geen last van.
En wat is gebleken? Het meeregeren om in de kijker te staan is niet de weg.
Achter Bush aanrennen ook niet. Net precies nog LvdL gehoord op de TV, ook
niet alles maar beter dan nu. Dat is mijn mening en of ik die zeggen mag, ik
doe het toch.
Alle mooie dingen die Pechtold graag zou willen hebben niks om het lijf
zolang mensen naar een voedselbank moeten lopen en grote armoede kennen.
Alleen voor jezelf kiezen wil nu nog zeggen, de boel belazeren en plukken
ervan. Ik heb al eens gezegd hier, maar er werd niet op ingegaan, waarom
zouden  mensen nog belasting of premie willen betalen. Er komt niks voor
terug, behalve het over de balk gooien.
De grote indruk bestaan en ontstaat steeds meer (de kloof tussen kiezer en
politiek) dat men er alleen zit om de eigen zakken te vullen. Terecht of
niet maar die mening is er wel.
Het kabinet er 30% bij krijgen en de mensen die buiten hun schuld in een
uitkering terecht komen en zo gaan we lekker korten. De WW beperken terwijl
er een riante wachtgeldregeling bestaat. Die bestaat al even maar komt
hiermee naar buiten, daar zouden we iets aan moeten doen.
Noem je dat kritiek op D66 dan is dat maar zo, ik vind het best hoor.
Veel mensen krijgen momenteel voor hen ingewikkelde papieren thius van de
belastingdienst die men grondig moet controleren. Voor ons een kleinigheidje
maar voor ook velen een drama, men weet niet wat en hoe te controleren dus
laat maar gaan. En dat is waar men juist op anticipeert. Daar is het grote
geld te halen.
Beter 1 miljoen keer een euro dan 500.000 ineens toch?
Burgers snappen niet de samenloop van 3% EMU en het bijdrukken van meer dan
8% aan geld. Ze begrijpen niet dat de o.a. de WW-en WAO-pot zo min mogelijk
te gebruiken men Zalm helpt onder de 3% te blijven en hij op andere plekken
meer kan uitgeven op kosten van de mensen die pech hebben. Hij telt er maar
bij en niet alleen deze pot met geld van jouw en mij.
Ik zei het al eerder, in 1999 heeft het toenmalige LisV (de voorloper van
het UWV) al gezegd de premies drasties te verlagen, die pot gaat overlopen,
ook al zou de WW toenemen. Niet gedaan ivm het uitgeven op andere plekken.
Nu gaat het een beetje beter en krijgen de mensen er een half of een
procentje bij en geeft men zichzelf er 30% bij, dat is wat blijft hangen. De
mensen die hun sta-caravan moeten ruimen om Polen te huisvesten, terwijl
permanente bewoning eerst niet mocht, dat blijft allemaal hamgen.
Ik hen een meling gemaakt van de problemen met hepatitis C bij het CDA, een
jaar na dato een ontvangstbevestiging en dat het toch zo moeilijk lag, ben
je klaar mee toch? Maar enkele duizenden is te weinig opn er iets mee te
doen op de site is voor het FWK blijkt te weinig, ook voor de regering. Die
paar duizend tellen niet mee, en maar reclame maken dat we toch lid moeten
worden.
Indien men het ontdekt is men zo ver dat men toch dood gaat en de begrafenis
of crematie is toch al geregeld en kost dus niks.
Niet meer in de fysieke omstandigheid om het te doen maar anders was ik
allang weg hier, we hebben zoveel geregeld hier dat het allang niet meer te
regelen is.

Ger