Vuile oorlog in Afghanistan

Antid Oto aorta at HOME.NL
Wed Dec 20 19:28:46 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Er is een wiki die het alsvolgt omschrijft;

Dirty War (in Spanish: Guerra Sucia) refers to a program of a
state-sponsored war on domestic citizens in response to strikes, social
unrest, violence or subversion that is claimed to threaten a country's
stability. In particular, it refers to the state-sponsored violence
against dissident citizens carried out between 1976 and 1983 by Jorge
Rafael Videla's military government in Argentina (during what was called
the National Reorganization Process).
http://en.wikipedia.org/wiki/Dirty_War

van Bommel heeft wel een punt als je deze algemene definitie beschouwt.