Toespraak van Guy Verhofstadt over het Vierde Burgermanifest.

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Tue Dec 19 23:49:40 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Toespraak is nog te zien op http://www.youtube.com/watch?v=_FZLhY6cHOI
voor degenen die meer auditief zijn ingesteld. Zie ook www.vld.be

Ik moet bekennen dat ik onze Alexander Pechtold zo'n discussie niet aan
zie zwengelen, noch overigens iemand anders van D66, en zelfs in de hele
Nederlandse politiek niemand.

En dat is toch jammer. Want de visie van Verhofstadt op de toekomst in
2020 is natuurlijk maar één van de vele mogelijke visies, en er zijn ook
andere manieren om naar de toekomst te kijken.

Maar in Nederland wordt er zo lijkt het in het geheel niet over de
toekomst nagedacht. Dan lijkt me het nog zo slecht niet te zijn om de
toespraak (het manifest heb ik niet) van Verhofstadt aan te grijpen voor
deze toch zo noodazkelijke discussie.

Op deze lijst is er ook weinig elan in deze richting te proeven. Ik zei
geloof ik al eens, hoe onbelangrijker het onderwerp, hoe meer discussie.

Bart