Nihilisme: Kunnen demissionaire ministers aftreden ?

Thu Dec 14 13:39:07 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

Je kan Clinton toch ook niet dwingen Bush-beleid uit te voeren.
Het is gewoon slecht geregeld in ons land,
we hebben geen bestuur tot de kamer een bestuur gevormd heeft,
behalve voor lopende zaken.
De kamer vraagt een wet niet uit te voeren,
je kan een oude regering niet dwingen dat te doen.
De kamer moet direct een regering vormen
en de staatsrechtelijke gebreken herstellen.
Ze moeten ophouden regeerakkoorden maanden te laten sukkelen
en een oude regering aan te laten blijven
van wie je niet kan eisen de wet niet uit te voeren
of nieuw beleid waarop die regering niet is beneomd uit te veoren.

Fritz van Rikxoort