we rule this country(2)

Wed Dec 13 13:40:22 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert e.v.a.

Ik verwachtte CDA-SP met PvdA en ! CU.
CDA premier plus 6 ministers, CU 1,
PvdA 4 en SP 3,
evenwicht in stemmen in kabinet,
verhouding ministers conform,
CDA de premier plus 1 stem premier overbedeeld,
maar wel evenwicht conform uitslag:
"links" doen de beesten niet mee, noch GL, noch D66.
Rechts doet veel meer niet mee, VVD noch PVV.

Wat ik niet begrijp is dat SP noch PvdA eerlijk spel spelen,
en het CDA niet helpen om niet in een ten onrechte
links-meerderheidskabinet te stappen.

Wat ik nog minder begrijp, of juist wel, is dat CDA en PvdA een
oplossing, lees: 4-partijenkabinet, bij voorbaat uitsluiten.
Noch CDA noch PvdA willen dus een oplossing die recht doet aan alles,
qua verhoudingen in de kamer, behalve dat niet iedereen meeregeert dan.
Elk driepartijenkabinet sluit of een grote winnaar uit,
of doet geen recht aan de verhoudingen in de kamer,
en betekent ellende, bijvoorbeeld CDA stemt anders dan PvdA-SP
en het kabinet staat voortdurend op springen.

Fritz van Rikxoort