we rule this country(2)

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Wed Dec 13 13:17:16 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marcel van Dalen wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Bert Bakker: de toekomstige Minister van Defensie!

Lijkt me niet. Bert was het op vele punten eens met
van Baalen. Herinner mij een bijeenkomst in de
Eerste Kamer waar de rechtmatigheid van den oorlog
in Irak aan de kaak werd gesteld.

Schokkende ervaring om dan je D66-ers voor den
oorlog te zien. Zeker nu die, achteraf - voor mij
toen al zichtbaar - bezien, op achterlijke leugens
is gevoerd.

Als daar ook zijn stellingname tegenover het OM
omtrent Erik O. en waar die toestand enkel kon
plaatsvinden vanwege die illegale deelname, dat
gevoegd bij die onduidelijkheid omtrent het mogelijk
martelen door de Nederlandse crew, die nota bene op
basis van een vredesmissie daar zou zijn geweest,
zie ik niet hoe Bert daar echt een rol van betekenis
zou kunnen spelen.

D66 voert geen oorlog, nooit, hoe mooi 'verpakt' ook.

Ik vind het op geen enkele manier passen bij D66 ook
maar een Minister van oorlog te leveren.

Henk Elegeert