we rule this country(2)

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Wed Dec 13 09:48:30 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 12/13/06, w.t. jouwstra <tjouwstra at wxs.nl> wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Wat kan nu gebeuren?

Effekes meedenken met onze Utregse Fries.

> 6.      Ik schreef eerder: een kabinet SP-PvdA-CU-GL-D66-PvdD ken net, met
> net in het Fries ken het net, met net in het Hollands ken het wel, en
> eigenlijk zeg ik  (nu alweer hoogst vermoeid van de CDA-inbreng en het
> vernederende van de CU-inbreng negerend) doe maar!  SP 3 ministers, PvdA 4
> +MP, CU en GL 2, D66 en PvdD 1

Ik heb het gisteren tot 11 PM met ergenis aangekeken. Ik zei het al
eerder: Links heeft duidelijk het hart op de goede plaats en rechts in
één groot zooitje xenofoben, van Wilders tot het CDA, de een wat
oprechter dan de ander, maar verder is er geen verschil. Als het om
mensen en democratie gaat, de kern voor D66, dan liggen de bondgenoten
links. Van dit CDA en zeker deze PM is helemaal niets positiefs te
verwachten de komende jaren.

Ik teken dan ook voor serieuze formatiebesprekingen om een
hagelslagcoalitie mogelijk te maken. De door Bert voorspelde
economische ramp, daar geloof ik helemaal niets van. In tegendeel. Dit
land kan geen vier jaar Balkenende verdragen. Hier in Italie voert
Prodi bv eindelijk na jaren van economsiche stagnatie door rechts, de
benodigde hervormingen door, ondanks dat er twee communistische
partijen in de coalitie zitten die zeker zoveel invloed hebben als de
SP. Kan allemaal best.

Ik ga voor: Troepen weg uit Uruzgan, negatieve inkomensbelasting om de
armoedeval te breken, referenda, serieus milieubeleid, een heldere
oppositie tegen de 'war on terror', etc. Wellicht kan het PaarsI
gevoel weer terugkeren in de Nederlandse politiek. En D66 weer
geloofwaardig worden en enthousiasme opwekken.

Balkenende heeft zich nu definitief gediskwalificeerd voor een
volgende periode PM, als je het mij vraagt. Het moet nu regeren zonder
het CDA worden of nieuwe verkiezingen.

Groeten,
Mark Giebels

BTW, Pechtold leidde de oppositie prima gisteren!