FKK-email: Ali Alaybeyoglu 'schreef' eerder over Armeense genocide

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.EU
Sat Dec 9 18:21:16 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At Saturday 9-12-2006 13:58, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
>Iedereen die een eigen email-adres kan aanmaken op z'n computer (iedereen
>die een eigen Linux-computer heeft kan een complete account maken met dat
>email adres), kan echter posten als Ali Alaybeyoglu. Mail lezen kan weer
>niet maar posten naar een netwerk waarvan een ander lid is, is geen enkel
>probleem. Als ik dat zou willen, kan ik hier ook posten als zowel Hein als
>Erik en een fikse ruzie tussen die twee kunen fingeren...

Ik vraag me af of dit zo is.
Zo ja, dan zou dit toch al lang onmogelijk zijn gemaakt.
Misschien dat je op het eerste gezicht wel als iemand anders kan posten,
maar bij verder kijken zie je  dat het toch van iemand anders is?
Als ik een mailtje van jou lees en ik klik op de knop "blahblahblah" (ik
gebruik Eudora), dan zie ik een hele lijst die vertelt langs welke wegen je
mailtje bij mij terecht is gekomen.
En als ik je mailtje "Redirect" (=niet Forward) dan wordt het verstuurd
onder jou naam, terwijl ik wel het Subject en de inhoud kan veranderen.
De ontvanger kan wel zien (als hij goed kijkt) dat er staat "by way of" en
dan mijn naam.

Glenn