Voorzitter D66 treedt af

Fri Dec 8 14:50:17 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bron:  D66
Datum: 8 december 2006

Voorjaarscongres kiest nieuwe partijvoorzitter

In een brief aan de leden van de partij heeft partijvoorzitter Frank Dales
bekend gemaakt dat hij zijn functie op het voorjaarscongres op 10 januari a.s.
ter beschikking stelt. Zoals bekend is Dales burgemeester te Breukelen. Door de
aanstaande gemeentelijke herindeling waar Breukelen bij betrokken is houdt hij
te weinig tijd en aandacht over voor het voorzitterschap van de partij.

'Ik kan niet twee 'heren' dienen voor de volle 100%. En dus moet ik een
keuze maken. Burgemeester zijn is mijn baan, het partijvoorzitterschap is
vrijwilligerswerk. U begrijpt het al: ik kies voor mijn baan. Ik kan mijn
volledige inzet als partijvoorzitter het komende jaar niet meer garanderen.'

De tweede reden voor het neerleggen van zijn voorzittersfunctie is de nieuwe
verhouding met de Tweede Kamerfractie onder leiding van Alexander Pechtold. 'Er
zal meer gedaan moeten worden door minder mensen. Dat vereist een grotere mate
van inzet en vertrouwen. Het was al een periode van alle zeilen bijzetten, meer
kan ik het komende jaar niet leveren', aldus Dales in zijn brief aan de leden.

Op het partijcongres in de Doelen in Rotterdam zal een nieuwe voorzitter worden
gekozen. Leden van D66 kunnen zich tot vrijdag 2 februari 2007 om 08.00 uur
precies kandidaatstellen.

De tekst van de brief kan hier worden gedownload:
   http://archief.d66.nl/page/downloads/brieffrankdalesaandeleden_06122006.pdf

--------
(c) 2006 D66