Dit zou wel eens een serieus schandaal kunnen zijn

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Tue Dec 5 11:26:02 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> [...]
> topmensen van partijen en banken e.a. financiele instellingen
> danwel instellingen waarin veel geld omgaat lopen in elkaar over.
>
> Wie verdienen bijvoorbeeld het meest extra aan de hypotheekrenteaftrek?
> De banken: door aftrek die we zelf betalen via hogere tarieven
> is de bestedingsruimte per koper bijna het dubbele,
> de biedingen en prijzen daardor inmiddels idem,
> de netto-rente na aftrek gelijk aan de bruto al ser geen aftrek was
> geweest,
> maar de hypotheken en rente zijn wel bijna het dubbele
> dan zonder aftrek die we gemiddeld via hogere tarieven

Inderdaad Fritz,

Maar zou D66 zich dan niet een keer wat moediger en onafhankelijker
mogen opstellen? Niet meedoen aan het spelletje 'hear nothing, see
nothing, say nothing'? Hier wordt toch op grote schaal belastinggeld
verbrand?

Of is men bang dan helemáál zwart gemaakt te worden door de machtige
grote partijen?

Wat ik (n.a.v. het verontwaardigde stukje van BNR's Michiel Bicker
Caarten) aankaartte was nog niet eens de hypotheekrenteaftrek, wat
misschien inderdaad een schandaal van de zelfde orde zou kunnen
inhouden. Hebben de CDA en VVD top misschien een geheime agenda?

Nou investeer ik graag in winstgevende verzekeraars, maar niet als er
zulke duistere zaakjes achter die mooie winsten zitten.

Bart