Moraliteit II: JPB de MP

Mon Dec 4 16:38:04 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hij bedoelde een meerderheid zonder het CDA, niet onderworpen aan
akkoorden met het CDA, dus voor hen een toevallige. Inderdaad de
arrogantie ten top, mogelijk gemaakt door de decennia lange slaafse
houding van gekozenen en partijmacho's naar coalities, lees: meestal
naar CDA. Slechts Van Mierlo doorbrak dat eens in 1994, ook naar de PvdA
die toen de grootste was, en Kok kon hoog en laagspringen maar D66 koos
niet voor hret aan een toevallige meerderheid helpen van PvdA-CDA.

Die slaafse houding zit diep, erg diep. Bos was niet eens
verontwaardigd, noch anderen zover ik vernam. Nee bereid hun stem te
onthouden als en zolang CDA met hen zou willen regeren misschien als ze
he teens worden. Alsdan ook zonder hen heeft het CDA allang alles weer
geregeld en anderen hun wil daaraan opgelegd in ruil voor pluche. Want
Bos zei er niet bij dat ie niet door het stof zal gaan om de toevallige
minderheid van het CDA weer eens zijn absolute wil te laten opleggen aan
de toevallige meerderheden van kiezers en gekozenen die anders willen.
Best wel ernstig dus hoe het in onze bananenrepubliek maar eindeloos
blijft toegaan.

Fritz