Moraliteit II: JPB de MP

Martin Lentink martinlentink at D66GELDERLAND.NL
Mon Dec 4 13:29:59 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

JPB de MP vindt dat de Kamer zich terughoudend dient op te stellen
gedurende de formatie.
Hij hekelt het gebruik van 'toevallige meerderheden'.

Nu verkeerde ik eigenlijk in de veronderstelling dat het juist een
demissionaire regering was die zich terughoudend zou moeten opstellen.
Zij mist immers democratische legitimatie. Legitimatie die de nieuw
gekozen Kamer /wel/ heeft.
Daarnaast vind ik de opmerking over 'toevallige meerderheden' wat
curieus komend uit de mond van een man die de afgelopen drie jaar niets
anders heeft gedaan dan shoppen bij rechts als D66 het eens ergens niet
mee eens was.  Dualisme en een assertieve Kamer mogen klaarblijkelijk
alleen als dat in het voordeel is van JPB de MP.

met vriendelijke groeten,

Martin Lentink