De echte reden voor de achteruitgang van D66

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Mon Dec 4 11:50:37 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 12/3/06, Martijn Meijering <mmeijeri at xs4all.nl> wrote:

> Misschien heb je daar wel gelijk in. Zelfs dan kun je je afvragen of dat
> dan misschien maar moet, in het belang van de hervormingen. Je noemt een
> coalitie met CDA en VVD conservatief en dat heb ik je al een paar keer
> zien doen. Op belangrijke gebieden is dat natuurlijk ook zo, maar op
> andere eveneens belangrijke punten zijn PvdA en SP ook uitermate
> conservatief, zo niet reactioniair. En dat zie ik je niet zeggen :-(

Van nature zit het conservatisme bij de VVD en vooral het CDA. De PvdA
is regentesk en is te afhankelijk van de vakbonden met hun vaak
verouderde remmende standpunten. Maar, ze hebben het hart wel op de
goede plaats, zal ik maar zeggen. De SP vind ik een interessante
beweging, die vooral niet teveel macht moet krijgen, maar ze zijn in
hun unieke visie toch nog wel redelijk pragmatisch volgens mij. Een
aanwinst voor de democratie tot nu toe. Ik ben dan ook zeer benieuwd
wat ze gaan doen nu ze serieus verantwoordelijkheid voor beleid moeten
gaan nemen. Als het CDA ze dat tenminste toestaat.

Groeten,
Mark Giebels