Malthusiaans wereldbeeld

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sat Dec 2 15:55:36 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Liberalisme, aub zeg.

Door omstandigheden kan ik het niet meer maar hoeveel mensen vragen om hulp,
ze weten het echt niet meer.
Van energiemaatschappij wisselen valt echt niet mee hoor, evenals van
zorgverzekeraar of kabel.
Je krijgt een hoop soorten afschrijvingen waardoor je de bomen door het bos
niet meer ziet en mensen nemen het maar voor lief. Zeker de mensen die het
niet kunnen volgen. Ze zijn allemaal commercieel en willen dus zoveel
mogelijk plukken.
Ik heb me vorig jaar al een keer opgegeven voor Oxio maar hoorde maar niks.
Een tijdje geleden kwam er jochie aan de deur en ik dacht, nog maar eens
proberen, ze zouden goedkoper zijn en een tijd gratis stroom leveren.
Krijg ik inenen een brief dat ze al die tijd geen voorschot hebben kunnen
afschrijven en dat men voornemens was om iets van 1640 euro af te schrijven.
Ze konden blijkbaar zien wat Essent had afgeschreven maar ik deelde de
jongeman mede dat het stornopapier al klaarlag, dus dat deed hij maar niet.
Wel keurig opgezegd sinds een tijdje maar hij wou graag een jaar langer
beuren. Ik kreeg ook nog een eindafrekening van Essent, dat was zijn hulp
over de drempel. Maar hoeveel mensen tuinen wel in die gevallen en betalen
dubbelop.
Laten we het maar even niet hebben over de belastingdienst met de nodige
toeslagen. Ze willen nu al weten, binnen 14 dagen, wat de mensen zelf niet
eens weten.

Alle onbegrensde mogelijkheden zeg je, en onbegrensde onmogelijkheden dan.
Juist door het liberalisme doordat mensen het niet meer snappen. Werk is er
maar zat zolang er maar geen Polen of zo voor de deur staan. En je
natuurlijk wil gaan men graag werken voor het minimum of minder.

En dan natuurlijk onze overheid, we worden belazerd waar we bijstaan, al heb
je het alleen over de afspraken bij de EMU van Zalm.
Ik zie het al ik ben niet meer in de omstandigheid maar anders............
maken dat je wegkomt uit dat erg koude Holland. Die 120.000 per jaar hebben
maar groot gelijk en gaan dat overgeregelde snertlandje snel verlaten.
En voor wie wel de weg weet is er nog wel eens wat te verdienen hier, maar
dat is meestal in het voorjaar en zo mooi he, ook nog verplicht.
Het is er niet beter op geworden, maar een fikse puinhoop, althans voor de
gewone burger.

Ger