Moraliteit

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Sat Dec 2 11:11:31 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> Nee, dat is ergens voor staan. Ondanks de consequrenties. Daar snakten de D66 kiezers naar.

Hein met zijn 'directe telepathische lijntje' naar de D66 kiezers...

D66 is geen getuigenispartij, en is het nooit geweest. Integendeel. Het
lijkt me sterk dat degenen die D66 stemmen een getuigenispartij wensen.

Als kleinere partij die toch regeringsverantwoordelijkheid neemt moet je
logischerwijs accepteren dat de invloed van de grote partijen op het
beleid sterker is. Maar omgekeerd moeten de grote partijen accepteren
dat de kleine partij -- naar verhouding -- veel invloed heeft.

Om de situatie werkbaar te houden is nodig dat iedereen actief zijn best
doet om rekening te houden met weerstanden en gevoeligheden binnen de
andere partijen.

Gebeurt dat niet, stoot men al te vaak D66 voor het hoofd bijvoorbeeld
(maar misschien heeft het omgekeerde ook plaatsgehad),  dan ploft de
zaak uit elkaar. Zoals we hebben gezien.

Bart