Moraliteit

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Dec 2 10:45:33 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> van: "Bert Bakker" <bbakker at usa.net>
> datum: 2006/12/02 Sat AM 10:37:16 CET
> aan: "Henk Vreekamp" <vreek72 at hetnet.nl>,  "Bert Bakker" <bbakker at usa.net>,
>     "Hein van Meeteren" <heinwvm at chello.nl>
> cc: "Martin Lentink" <martinlentink at d66gelderland.nl>,
>     "Discussielijst over D66" <D66 at NIC.SURFNET.NL>
> onderwerp: Re: Moraliteit
>
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Precies. En zo lang je in de regering zit ben je wel gebonden aan een
> compromis.

Nee hoor. Je mag een compormis opzeggen als de ander zich ook  niet aan de afspraken houdt. Dat compromis is een "agreement", en vooronderstelt loylaiteit, dus wederzijds vertrouwen. Net als de agreement tussen kiezer en gekozen over -ik noem een dwarsstraat-  iets als boren in de Waddenzee. Ik begrijp van Boris van der Ham dat het willen nakomen van zo'n belofte binnen de fractie werd gezien als "symboolpolitiek". Dus wat is een regeeraccoordje? Symboolpolitiek!