Moraliteit

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Dec 2 10:29:45 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> van: "Martijn Meijering" <mmeijeri at xs4all.nl>

> Ja, qua azijnpissen sta je je mannetje Hein.

Dank voor deze vriendelijke woorden, Martijn.

> Nu hadden we op deze lijst
> nooit een gebrek aan azijnpissers, maar jij doet het allemaal net wat
> eloquenter. Waarvoor hulde.

Daarom zeg ik: hoed u voor namaak. Er is maar Een Azijnpiser en Groot is Zijn Naam.

> Als deze of het gene het met jouw kritiek niet eens is, wil dat nog niet
> zeggen dat hij/zij blind is voor alle kritiek.

Nou, over blindheid gesproken. Het zijn jóuw woorden, maar ik wil daar gaar op doorazijnpissen. Blindheid is inderdaad een terecht woord. Niet kunnen en willen zien, niet willen horen (dat heet doof) en niets zeggen (dat heet stom). Daar heeft de Bijbel reeds mooie dingen over gezegd (oude testament). Als het slecht gaat met jou, je familie, je partij of zoiets, dan schijnt de mensch een soort informatiestop te creéren. Oren gaan docht, ogen kijken weg etc. Ik noem dat in al mijn azijnpisserigheid gewoon ontkenning. een mieters interessant verschijnsel! De Titanoc is symbool gaan staan vor dit fenomeen. Met het gflas in de hand, luistsrend naar een orkestje, keuvelend de ondergang tegemoet. Vanuit mijn pispot zie ik dat ook bij D66 gebeuren. Want oh wat wat waren we blij blij blij de laatste maanden. Niets aan het handje (dat was zkere de campoagnecommissie die dat voorschreef, maar toch). Lachen bij Nieuwkerk, vrolijk Lingoën, bij de Lama's staan ginnegappen, het was me een
 dolle boel. Intussen gleed D66 langzamerhand de afgrond in en namen de Turkse nationalisten hun infltiltratiewerk bloedserieus via de immer lachende en ginnegappende Fatma.
En weet je, Martijn, weat een kenmerk is van ontkenning? Dat iemand die wél gewoon zegt wat hij ziet, die gewoon wél roept: hij hept geen kleren aan, die gek, dat díe iemand gek, idioot, azijnpisser, negatief, disloyaal, ongeleid projectiel, pain in the ass etc etc wordt genoemd en DAARDOOR niet serieus genomen hoeft te worden.
Want we wíllen niet horen, we zijn doof en de criticus is gek.

 Er is Meer in de Wereld dan
> Hein. (Echt!) Misschien was hij/zij het gewoon met jouw specifieke kritiek
> oneens. Stel je eens voor!

En dan zeg ik wederom: er zijn zaken van leven en dood, van massamoord en kinderverkrachting, waarover je geen meningsverschil MAG voeren. Daar ligt het fundamentele verschil tussen 'jullie' en 'mij". Ik erken catagorische imperatrieven. Julllie willen álles kapot relativeren totdat er geen goed en geen kwaad meer betaat, totdat alles is terug te leiden tot een gezellige discussie aan de bar met een biertje in de hand. Proost, jongelui, ik doe doe daar niet aan mee.

> Martijn, die nog steeds baalt dat Bert niet in de Kamer gekomen is.

En dat balen deel ik, maar je analyse niet. Bert is niet "niet in de kamer gekomen", Bert is *doelbewust* uit de kamer gestoten door een horde Turkse nationalisten die in Fatma een gewillig instrument hebben gevonden.