Malthusiaans wereldbeeld (was: SP en HRA)

Sat Dec 2 09:39:21 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at wxs.nl>,
>mijn zus uit Parijs (...) kwam het eerst met die analyse, dat van die
>drukte, en het onaangename en zurige, en alsof het lijkt dat we geen
>plezier in het leven hebben.

 Mark Giebels <mark.giebels at GMAIL.COM>,
>Ik kwam de afgelopen jaren natuurlijk nog wel eens langs in Nederland en
>dan valt dat inderdaad meteen op. (...) Dat merk je pas echt als je er
>een tijdje uit bent en je referentiekader structureel is veranderd.

 Als je er midden in zit, zie het ook wel hoor - alleen moet men z'n ogen
 er een beetje voor weten te sluiten anders heeft men geen leven (dat is
 inherent aan het probleem). Maar de onvrede is niet alleen gigantisch,
 de onvrede neemt allen maar toe. Steeds sneller zelfs. Zo verhoogde Aso
 gisteren de zorgtoeslag met 2 Euro/maand/persoon terwijl de premie de
 hemel in knalt - de burger staat machteloos tegen dergelijke liberale
 misdaden. En het zijn misdaden want het gebeurt *doelbewust*.

 Het Malthusiaanse wereldbeeld dat jullie schetsen is per definitie pessi-
 mistisch (dat verklaart dat 'azijnpissen' en dat gezeur over het klimaat).
 Kennelijk is het ook reeel want de Malthusiaanse catastrofe is zich momen-
 teel bezig te voltrekken.

 De immigratie is daarbij zonder meer de doorslaggevende factor, de kramp-
 achtige wijze waarop de politiek daarop reageert (de meeste politici
 hebben echt geen idee wie Thomas 'Robert' Malthus is - denken hoogstens
 dat hij de NVSH heeft opgericht of zo) en de lasten afschuift op een
 aanwassende onderlaag die volkomen in de knel komt.

 Mooie voorbeelden naast de immigratie zijn de huurliberalisatie (60 jaar
 na WO-II is er nog steeds woningnood, het is ongelovelijk), de zorgwet,
 de energie-schaarste. Daar kan de burger niets aan doen - en dat wordt
 ervaren als gevangen te zitten in een liberaal keurslijf waarvoor men
 niet gekozen heeft en waarvan men zich alleen maar wil bevrijden.
 Desnoods met geweld, desnoods met burgeroorlog - precies zoals Malthus
 dat 200 jaar geleden voorspeld heeft.

 Als er niet snel iets gebeurt, dan gaan we naar een liberale burgeroor-
 log, dan wordt Nederland 1 groot ghetto. Dan eten de ratten elkaar op.

 Mogelijk kan alleen een dictatuur ons redden - opdat de politiek onder
 curatele komt. Wie weet, dat zou best eens kunnen. Want het is duidelijk
 de bedoeling dat er de komende tijd niets verandert in Nederland. Het
 kan alleen maar meer uit de klauwen gaan lopen - want er is niemand die
 iets *doet*.

 We zijn sinds 1998 niet meer geregeerd en daar komt gewoon 4 jaar bij.
 En dat gaat door totdat Nederland ontploft. De Fortuyn-revolte (toch
 echt een waarschuwing), de brand in de Franse voorsteden (weer een waar-
 schuwing die werd genegeerd) zal er niets bij zijn.

 Dit gaat een enorme klap geven...