Genocide en D66

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Fri Dec 1 15:02:08 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> Niet echt míjn blad, maar toch...:

Je vergeet de link(s):

http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/asp/weblogid/51/index.html
http://www.refdag.nl/artikel/1280198/D66+speelt+verstoppertje+om+het+vege+lijf+te+redden.html

Je moet geloof ik Elsevier-abonnee zijn om te reageren (en dat is aan de
reacties te merken).

De artikelen staan vol met achterbakse suggesties, en en-passant maakt
die Paul Lieben ook nog eens Turkse Nederlanders als groep zwart
(voornamelijk in het 2e artikel). Niet fijn.

De vrijheid van meningsuiting in Turkije (en onder Turkse Nederlanders)
is voor D66 een thema, wat in 1915 in Turkije gebeurd is per sé niet.

Het is een beetje alsof in (bijv.) Canada er mensen uitgebreid het
Nederlandse koloniale verleden op de agenda zouden plaatsen. Ik zou daar
anti-Nederlandse sentmenten achter zoeken. Zouden de Turkse Nederlanders
misschien hetzelfde gevoel hebben over het aanzwengelen van deze discussie?

De vraag hoe het komt dat dit onwaarschijnlijke onderwerp op de
Nederlandse agenda komt, en wat de Turkse Nederlanders daar van vinden,
wordt dus niet gesteld. En is er eigelijk voor die kiezers wel een
geschikere kandidaat geweest dan Fatma Koser Kaya?

Bart

[...]