D66: Berufsverbot voor pedoseksuelen

Elma Ouwehand e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Wed Aug 30 23:06:21 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 30-aug-2006, om 21:42 heeft Henk Elegeert het volgende geschreven:

> Dat jouw kleinkinderen niet mogen verder dan het bruggetje van de
> sloot is een verkeerde inschatting van het werkelijke probleem. Een
> volwassene neemt hier namelijk de verantwoordelijkheid dat er
> helemaal niets mis kan gaan.

nee. op dat stukje 'buiten' is enige (sociale) controle

> Elke verkeerde inschatting (van de eigenlijke verantwoordelijke)
> van het kunnen dragen van de verantwoordelijkheid (onder alle
> omstandigheden) door het kind zelf kan hem/haar fataal worden.

dat klopt wel. maar hoe anders?

> En dat noem jij preventie?
> En hoe als het fataal afloopt?

dat is vreselijk.
wat stel jij voor?

> Nee, waarvan dan? Is er iets gebeurd daar waar ik (nog) geen weet
> van heb?

bedreigingen van parlementariërs (preventie tegen een ander gevaar,
maar wel preventie)

> Het gegeven dat pedofilie en pedoseksualiteit er altijd al geweest
> is. Nu door denken op die lijn ...

ander keertje liever

> Door blijven denken op die lijn, geen vals sentiment erbij als zou
> preventie hier mogelijk zijn.
>
> Intressant trouwens in dit opzicht hoe het Oostenrijkse meisje
> reageerde op de zelfmoord van haar ontvoerder, en het 'ongeloof'
> bij de omstanders. En het is zo simpel, toch?

ik denk dat het meisje getraumatiseerd is
ik ken drie vrouwen en één man met ervaringen op dat gebied.
die zijn nu 40+
ik heb ze nog niet horen zeggen dat ze er in hun latere leven geen
last van hebben gehad. integendeel
ze vinden zelf dat ze er een trauma aan hebben overgehouden
hoeveel mensen met ervaringen in hun jeugd, met seks met een
volwassene, ken jij?
en wat zeggen zij?

nog even voor de duidelijkheid:

wat een pedoseksueel is, daarover zijn we het eens, een stoornis.
die in nederland pas bewezen is als iemand een aanklacht indient en
een rechter heeft geoordeeld

ik beweer niet dat pedoseksuelen levenslang opgesloten moeten worden
ik zeg alleen maar dat ik het eens ben met lambrechts dat ze niet met
jongeren zouden mogen werken

en verder heb ik in dit onderwerp niet zoveel zin meer

gr elma