D66: Berufsverbot voor pedoseksuelen

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Wed Aug 30 09:53:22 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Elma Ouwehand wrote:

> Op 28-aug-2006, om 3:41 heeft Henk Elegeert het volgende geschreven:

> ben ik deels met je eens

Welk deel(s) wel en welke deel(s) niet?

> deze vergelijking gaat niet op
> lambrechts stelt niet voor om alle scholen af te schaffen, maar om
> sommige chauffeurs een straatverbod op te leggen

Nee, ze wenst slachtoffers te voorkomen en denkt te
weten waar het gevaar vandaan komt. NIET !! Voor
preventie moet je bij de dader zijn, niet in
zijn/haar leef wereld zelf.

> ben ik helemaal met je eens

:) Gelukkig.

> daar kan ik me nog niet zoveel bij voorstellen

Da's niet zo moeilijk. Je hebt er die denken te
weten hoe het zit en doen de raarste voorstellen,
maar daarmee positioneren zij de maatschappij in een
wereld die onwerkelijk is. Het slachtoffer (mogelijk
tzt dader) krijgt geen enkele kans meer van hen die
zgn. preventie willen gaan bedrijven.

Lambrechts zorgt voor een wereld die niets met de
werkelijkheid te maken heeft maar alles met haar
eigen angsten.

> kan je uitleggen waarom je vindt dat het utopisch denken is om hulp
> voor daders te zoeken?

Heb ik net gedaan. Als Lambrechts haar (on)zin
krijgt zal hij/zij niet eens hulp kunnen gaan zoeken
zonder zichzelf voor het leven te beschadigen. Mag
mogelijk zelfs gaan uitzien naar een andere studie.

> maar we kunnen wel proberen sommige gevaren te vermijden?

Zal ik de vraag maar laten voor wat ie is?

> verkeersregels zijn nuttig toch?

Rijbewijzen ook. Al gaat hetvooral om de genoten
lessen en daarin aangeleerde gedragingen. Het
onnozele papiertje zelf voorkomt geen enkel ongeluk.

> dat lijkt me ook een erg groot thema voor één politica van een kleine
> partij.

Nee, hoezo?

> en onhaalbaar voorlopig in het nederland van balkje c.s.

Jemig, politiek is toch meer dan iets dat haalbaar is.

> ben ik met je eens. gebeurt ook imo, maar heeft niet helemaal genoeg
> prioriteit misschien

Is ook geen eenvoudig thema, zoals blijkt.
Lambrechts heeft de les gemist?

> hoewel men niet te veel moet verwachten van 'school'
> wat 'thuis' verknipt wordt kan 'school' niet recht breien

Eens.

> ik zie haar voorstel als een poging tot van preventie, bescherming
> tbs is dat toch ook?

Neen, TBS is behandeling voor iemand die een
ziektebeeld heeft. Zonder dat krijg je zelfs geen
TBS, maar enkel gevangenisstraf.

> waar komt dat artikel uit?
>
> martijn:

> nee, lijkt mij. scholen opdragen om te controleren op chauffeurs met
> straatverboden.

Jemig, wat een kortzichtigheid.

> ouders die kinderen seksueel misbruiken zouden wat mij betreft uit de
> ouderlijke macht ontzet moeten worden (misschien is dat al wel zo geregeld?)

Om vervolgens zelf een misdaad jegens het kind te
begaan, en daar zelfs maar geen oog voor willen hebben?

Dus:

> nou?

Ja, wie ?!?!
Vertel.....

> tegen levenslange trauma's?

En lukt dat al een beetje, of ben je intussen zelf
ook dader geworden?

> proost henk. ;)

Ja nou, wie?

Henk Elegeert