Democraten VS veranderen primary's

Kaj mail at KAJLEERS.NL
Mon Aug 28 00:14:46 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beetje laat want net terug van vakantie (bergdorp zonder internet)...

> En Clinton en Co is (ver) verleden tijd, dus wat die
> nu nog op je rug moeten? ;)

Nieuws niet gevolgd? Team Clinton maakt zich op om weer terug te keren.
Tuurlijk, minder erg dan Bush, maar toch... Net 'De Macht en de Almacht' aan
het lezen, van Madeleine Albright. Na 50 pagina's werd ik bijna fysiek ziek;
over de meest afschuwelijke, door Clinton geïnitieerde zaken lult ze alsof
het allemaal een storm in een glas water was. Bah bah bah.

> Henk V uit U is hier inmiddels dermate
> gedesillusioneerd dat hij zelfs overweegt dan maar
> helemaal niet meer te gaan stemming. En ik heb niets
> tegen een dergelijk standpunt, maar het onderstreept
> wel mijn kritiek op het hele systeem. Hij wil
> participeren maar de partij politieke insteek van de
> overgebleven partijen biedt kennelijk zelfs hem geen
> enkele ruimte meer.
In de vakantie toevallig Hunter S. Thompson's "Fear and Loathing: On the
Campaign Trail '72" gelezen. Naast extreem grappig en insightful, ook zeer
leerzaam waar het gaat om het creëren van een 'nieuwe' politieke stroming
(iets wat George McGovern probeerde met zijn presidentiele kandidatuur).
Zijn poging werd vanuit alle kanten in de Democratische Partij kapot gemaakt
vanwege gevestigde belangen. Ik zeg: lees dat boek...