D66: Berufsverbot voor pedoseksuelen

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Sun Aug 27 21:49:42 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Tja... zeer droevig allemaal.
>
>  Wat zou je ervan vinden als jij vanwege dit soort onzin TBS zou krijgen ?

Wat vind jij dan onzin? Ik neem aan dat we het erover eens zijn dat seks
met minderjarigen verwerpelijk is en gestraft dient te worden. Is het
volgens jou dan misschien onzin dat er verhoogd risico op recidive
bestaat? Dat lijkt me namelijk erg aannemelijk, de verleiding zal toch
blijven bestaan. Maar als dat niet zo is, dan is dat toch gewoon een
zakelijke kwestie die uitgezocht kan worden. Met principes heeft dat toch
niks te maken. Of sta je soms op het standpunt dat er overduidelijk geen
verhoogde kans op recidive is?