D66: Berufsverbot voor pedoseksuelen

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sun Aug 27 13:59:29 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Inderdaad Elma, pedogedoe is machtsmisbruik door een volwassenene waar
juist bescherming op haar plaats zou zijn. Vrijzinnigheid ja of nee is niet
relevant. En pedo heeft in beginsel ook niks met homoseksualiteit te maken.

Overigens zou ik wel nuanceringen in de suffixen van "pedo" willen
herintroduceren:
1. pedofiel= lief zijn voor kinderen (dus dat moet iedereen worden, scheelt
weer 50 kindermoorden per jaar)
2. pedoseksueel= seksueel gedrag met kinderen (en dat is wat momenteel
algemeen jargon is, helaas)
3. pederast= kinderverkrachten en -moordenaar.

Bovenstaande terminologie was in ons land gebruikelijk tot medio jaren
zestig. De toen opkomende NVSH, althans een werkgroep van pedo's, hield een
hartstochtelijk pleidooi voor het vrijlaten van kinderseks - en uit loze
tolerantie is sindsdien "pedofiel" in zwang gekomen als niet-onderscheidend
containerbegrip. Ik zou er voor willen pleiten dat beleidsmakers deze drie
concepten opnieuw invoeren.

hv,u
------