D66: Berufsverbot voor pedoseksuelen

Elma Ouwehand e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Sun Aug 27 12:48:44 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 26-aug-2006, om 23:21 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks het volgende
geschreven:

>  Elma Ouwehand <e.ouwehand1 at CHELLO.NL>,
>
>  Ik snap de logica niet - veroordelen rechters dan alleen
> onderwijzers ?

natuurlijk niet.
maar seks met kinderen is verboden, iemand die daarvoor is
veroordeeld mag niet met kinderen werken

>  Maar daar had ik het niet over. Ik had het over de analogie
> (pedofielen
>  vallen ook onder de mensenrechten) en daarmee over de inconsisentie.

nee, kinderen vallen onder mensenrechten.
ze moeten worden beschermd tegen pedofiele aanranding/verleiding

homoseksualiteit is niet verboden.
homo's moeten vaak beschermd worden tegen een vijandige omgeving

>  LvdL heeft een tijdje terug verdedigt (!) dat ze na het uitzitten van
>  hun straf een band om been/enkel moeten hebben zodat kan worden
> bezien
>  of ze zich in de buurt van scholen ophouden.
> Dit is een eng standpunt,
>  D66 onwaardig.

kennelijk isniet iedereen in d66 het met je eens
maar er komt misschien een partij die pedofilie wil legaliseren
misschien kan je je daarbij aansluiten

> En nu dit weer...

>  ...*na* het uitzitten van hun straf...?

ja, omdat ze soms/vaak recidiveren

de levenslange gevolgen zijn voor de slachtoffers zo ernstig dat ik
een dergelijke maatregel gerechtvaardigd vind

>  Welk stokpaardje - ik begon er toch niet over ?

jouw stokpaardjes zijn je afkeer van homo's en van AHA.

> Ik legde hoogstens een
>  verband met een ander bericht in een andere krant dat niet
> iedereen zal
>  onderschrijven. Maar dat doet aan het punt op zich niets af.
>
>  In de aanloop tot de verkiezingen is het 's mijninziens dom om met
> dit punt
>  te willen scoren.

ik denk niet dat lambrechts ermee wou scoren
ik denk dat ze aansloot op de actualiteit

gr elma