Nog steeds een groot gevaar in zuid-Libanon

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Aug 23 16:13:56 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Je leest niet alles of niet goed.
Of er nu van welke partij ook kinderen of onschuldige mensen (niet alleen
vrouwen) worden vermoordt is afschuwelijk. Maar indien je vindt dat de moord
op Israelische onschuldigen maakt dat Israel dat dan ook mag is dat jouw
mening, niet de mijne.
En ja, verzinnen doe ik het zelf, zeker als er aan mee betaalt via een VN.
De hoeveelste oorlog voert een Israel nu al? Moeten we ze maar zielig
blijven vinden en moeten de landen eromheen zich allemaal aanpassen aan dat
land?
Nogmaals, een democratie kan je er niet in bombarderen zoals Bush graag wil.
Kost wat kost moet Israel de boventoon voeren, alleen al 17 miljard van de
USA aan wapens en dan de VN nog. Het best bewapende land daar in de regio.
Mensen worden schuw en zijn er bang voor, gewone simpele mensen hebben we
het over. Al luister je maar eens naar Israelisch mensen in het noorden, die
zijn al bang van hun eigen regering.
Weet je ook waarom we een fregat sturen? Niet om wapens naar Israel tegen te
houden hoor, die hebben vrij toegang. Er is een bestand en men gooit nog met
rommel.
Wist je dat als er 2 mensen ruzie hebben een knokpartij over is als de
sterkste ophoudt, niet de zwakste. Als er een nog sterkere bijkomt en het
opneemt voor de sterkere zijn we helemaal van huis. Daarmee is er niks
goedgekeurt van Hezbollah hoor
En wat ik had over Arafat, PLO en Palestina weet je niet eens.
We bemoeien ons er goed mee wat een en ander met zich kan brengen vrees ik.
En als het onverhoopt mocht gebeuren ben jij er voorstander van om maar er
op los te knallen, nou ik niet in elk geval. Je hebt het toch over
terroristen? Ik had het over de onschuldige kinderen en mensen die er
toevallig wonen.
Als ik hier 500 meter een Duitser ontvoer, mag de Bundeswer dan Amsterdam
bombarderen ook al zou ik lid zijn van een extreme partij?
Daar schijnbaar wel dus en we helpen nog ook.

Ger