Premier Olmert verwerpt kritiek VN

Tue Aug 22 16:14:13 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

We zijn het niet erg oneens, Henk (E.),

Al hecht jij weinig waarde aan sociologische verklaringen,
die ook moeilijk hard te maken zijn maar cultureel zo interessant,
en terecht juist veel aan het gebrek aan democratie in Nederland.
De onmacht die velen daardoor voelen,
versterken de sociologische aspecten eigenlijk enorm:
het heeft geen zin duidelijke, standvaste opvattingen te hebben,
die leiden slechts tot conflicten en nooit of te laat tot oplossingen.
Een botsing van meningen en argumenten is nauwelijks produktief.
Logisch dat kiezers steeds meer zweven naar vermeende extremen
en opinies sneller en massaler dan elders omslaan in tegendelen.

Fritz