Reactie op Rob en Wjbrandt

Sun Aug 20 16:56:15 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het papegaaienpartijsysteem komt voort uit ons ooit verzuilde
lijstensysteem.
Leuk dat we geen districten hebben dus minderheden (zuilendenken) doen
evenredig mee.
Maar het groep- en partijsysteem waarin individuen de facto monddood zijn
uit de tijd
en door het verval van de zindelijke zuilen best een ramp.
Weg met de kiersdrempel voor kandidaten per lijst
en wie gekozen was kan niet zonder instemming van de lijst geschrapt
door partij i.c. politbureau's.
Nieuwkomers i.c. hun parijelite kunnen vermeende partijdiscidenten niet van
de lijst werken.

Je bent te negatief over opsluiten criminelen.
Gedogen van criminaliteit is uit de tijd, klein of groot.
Koffieshops mogen gelegaliseerd hoor.
Hij wees op corruptie: gemeentepanden met plantages,
ambtenaren die ervan wisten en bleven als ambtenaar.

Lees ook Volkskrant zaterdag pagina 3 onderaan:
Hikmat Khan stapt op als leider Contactgroep Islam
- de alternatieve liberale vs. de conservatieve overheidsgroep
Contactorgaan Molsims en Overheid -
vanwege het gebrek aan beleid en te veel theegedrink
en beleid probelemn onaangepakt en onbesproken te laten
(voorbeeld leuke bijeenkomst liberale moslims vs. homohaat
maar niets echt doen tegen moslimagressie vs. homo's of joden
- slechts een voorbeeld).

Fritz