Reactie op Rob en Wjbrandt

Sat Aug 19 09:09:02 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

From: "Henk Elegeert" <HmjE at Home.nl>
Sent: Saturday, August 19, 2006 4:13 AM

> Deze Fritz?
> http://indemedia.nl/nl/2003/05/11745.shtml

Ja, wel grappig hoe hem nu al persoonlijke macht wordt toegedacht :)
Althans door krakers e.d. die de waarheid in pacht hebben ;)
Overigens zegt ie in Het Parool wel heldere dingen over gedogen in het
algemeen
en kraken in het bijzonder
(vernielingen, drugscriminaliteit e.d. vs. lange leegstand wachtend op
vergunningen).
Maar als agent is ie gehoorzaam en drinkt ie dus thee om de boel bij elkaar
te houden.

Je volgende vraagtekens verderop...

> Jammer, niet gelezen ....  1 Euro, is het de moeite?

> Niet toevallig de 3 partijen die onze democratie tot een farce hebben
> gemaakt.

> ???

Mannen en vrouwen die man en paard noemen, praktijkproblemen benoemen,
en niet bij voorbaat hun partij-"leiders" naar de mond praten
vanwege de statuur van verantwoordelijken en "gekozen" beleid.
Vaker zouden kamerleden authentiek en "eigenwijs" moeten zijn
en niet de kaasstolp-lijnen moeten volgen.
Te vaak zijn het buitenstaanders en buitenlanders,
zoals in de zorg Belgen, die openhartig vertellen hoe e.e.a. wel werkt.
Dat komt mede doordat de modigste Nederlanders partijgebonden zijn.

> Maar hebben die dan nog enige invloed op het te voeren beleid? En waaruit
> blijkt dat dan, Fritz?

Inderdaad volgt een kamermeerderheid en soms zelfs de oppositie
blind de afspraken die door enkelen gemaakt zijn.
Als feilen en kritiek onbesproken blijven in de kamer
omdat het partijen niets oplevert binnen dce afgesproken dogma's
is er van enige invloed geen sprake.
Woorden worden te vaak gekozen om mee te regeren nu of straks.
Invloed gaat juist uit van feiten benoemen die van buiten het
papagaaien-circuit komen.

Noemde jij niet dat grappige voorbeeld van het percentage inkomen dat het
profijt is
van de hypotheekrente-aftrek?
Journalisten schrijven massaal een rapport van partijtijgers over
die zogenaamd onafhankelijk zijn maar partij- e.a. belangen bij behoud van
die aftrek
met New Speak behartigen.
Normale taal waarin duidelijk wordt dat hogere inkomens meer profiteren
omdat een iets lager percentage van een veel hoger inkomen meer profijt is,
waardoor lagere inkomens nodeloos vel te hoge belastingtarieven betalen
wordt node gemist. Zomaar een voorbeeld hoe Haagse taal iedereeen besmet.
Behalve m.i. mannen en vrouwen die dicht bij de praktijk blijven.