D66 op 1 zetel !

Sat Aug 19 09:06:41 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>,
>Ben bij de SAC geweest. Zelfs daar heerst cynisme.

 [Details, details...]

 Kohnstamm is een prima man - maar een kandidaat zal maar 'ondervraagd'
 worden door terrasdemocraat Paternotte. (Stemadviescommissies behoren
 overigens uit den boze te zijn.)

 Het ergste dat D66 momenteel zou kunnen doen, is een lijstverbinding
 met de VVD aan te gaan. Dan weet men zeker dat D66 niet meer in de
 Kamer terugkomt. Het D66-electoraat heeft immers onderdak gevonden
 bij met name de PvdA (daarom was de aanval van LvdL op Bos op de D66
 website, behalve uitermate warrig, zo verchrikkelijk dom).
 In Mokum ging D66 bij de gemeenteraadsverkiezingen haar ook met de
 VVD aan. Ik heb toen nog blanco gestemd (omdat ik niet wil dat mijn
 stem ooit naar de VVD gaat) maar voor de Kamer is dat een luxe die men
 zich niet kan permiteren. Dan stem ik in het geval van een sociaal-
 liberaal duivelsverbond zeker PvdA - de ellende van de afgelopen jaren
 *moet* immers afgelopen zijn ! Een lijstverbintenis met de VVD zal ook
 ik opvatten als het signaal dat D66 als een soort SGP vanuit de oppo-
 sitie rechts/conservatief VVD-beleid zal blijven steunen. En wie zit
 daar op te wachten ?
 D66 dreigt met haar krakkemikkige, doch uiterst strenge, Europese kerk
 toch al een 'sociaal-liberale' SGP te worden...

 ...wat is twijfel toch iets moois...