Mening?

Fri Aug 18 11:17:31 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik moet eerlijk bekennen, Henk,

Als je Hezbollah bedoelt tenminste, want de rest van Libanon zit maar tussen
twee "vuren",
dat ik deze mensen totaal niet begrijp.
Maar dat heb ik al in Amsterdam als Berbers ongelooflijk beginnen te
schreeuwen
en hun agressie uiten alsof ze nog met messen in hun rovers-middeleeuwen
rondlopen.
Misschien heb ik te veel tegen massa's en hun uniformiteit, hun gebral en
geweld,
dat geldt overigens ook voor de massa extremisten in de US of A hoor...
En de marcherende Duitsers in WOII waren ook niet wezenlijk anders.
Is het anders is Afrika of was het anders in Zuid-Amerika? In India en
overig Azië?
Was het anders in Nederland in realtie tot onze te lang behouden overzeese
"rijksdelen"?
Een mono-cultuur met eigenwaan en repressie van andersdenken want verraad.

Okay in Israël neem je die tendens ook wel waar. Je bent dan uitgepraat.
Maar Israëliërs zie en spreek je ook los van hun massa
zonder dat ze hun land daarvoor moeten ontvluchten.
Het elkaar naar het leven staan en ombrengen wegens vermeend verraad valt er
relatief erg mee.

Kortom wat moet je vinden van opgehitste radicalen en hun bespeelde
menigtes?
Wat moet je vinden van groepen waarbinnen tegengeluiden gesmoord worden?
Ik heb er niets mee als individu en weet niet wat ik ervan moet vinden
behalve ons er buiten houden en ons er tegen beschermen en anderen dat idem
gunnen.

Fritz