WAO en bijstandsniveau

Sun Aug 13 10:55:43 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Helemaal eens Ger en Mark,

Maar wel aan beide kanten, het ontvangen en meebetalen, het recht en de
plichten.
Dus hoe vaak je ook samenwoont of alleen, je betaalt gedurende de
arbeidszame jaren mee
voor je latere recht op AOW.
Het kan niet zo zijn dat van een stel maar één voor één betaalt zoals
vroeger meestal
en tegenwoordig steeds minder vaak (als beiden werken),
maar wel "gratis" een tweede AOW ontvangen.
Kennelijk hebben ze er in de VS een grove regeling voor,
waarin je minstens tig kwartalen gedurende je leven moet meebetalen.
Ik neem aan dat ze een minimumpremie hebben (tig jaar percentage van
minimumloon)
en niet alleen een maximum (percentage van modaal loon).

Fritz