Zorgverzekeraars: stijging aantal wanbetalers

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Wed Aug 9 18:11:55 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

In Belgie kent men een aantal ziekenfondsen, zonder winstbejag, waar zo'n
beetje iedere Belg zich verzekerd heeft. Vervolgens betaalt men voor
medicijnen en dokterbezoek een bijdrage in de kosten zelf, tussen de 25% en
50%. Jaarlijks wordt die bijdrage per gezin gemaximaliseerd afhankelijk van
inkomen. Oplopend tot 2500 EURO voor de rijkere Belg.

Groeten,
Mark Giebels