Zorgverzekeraars: stijging aantal wanbetalers

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Wed Aug 9 13:38:58 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Beste Marc,
>
> En dan kom ik tot de volgende belangrijkste hervormingen
> • Ziekenhuizen worden 100% private ondernemingen.

Hoho, niet zo snel, Ger. Dadelijk raken we een paar
grote kwijt als gevolg van die volprezen concurrentie.

> Dus concurenten van elkaar en gaan ook de kosten drukken en dure
> behandelingen afschuiven, en vooral geen onverzekerden helpen.

Moest die kwakzalver die laatste niet toch betalen?
(GGD)

> • Ziekenhuizen bepalen een vaste prijslijst voor alle behandelingen en
> geven *geen* kortingen (of prioriteit) aan patienten of verzekeraars.

Je moet doen in je concurrentieslag.

> Dan wil je dus privatiseren en tegelijk de dienst blijven uitmaken, dat
> is op zijn VVD's.

En intussen 'links' maar regelzucht verwijten. Ala
Bert Bakker. :) Zou die intussen al wakker zijn? ;)

> • Collectieve premiekortingen worden verboden

Dat riekt naar (vak)bonden, Ger.

> En en de concurentie?

Tussen wie en wat?

Henk Elegeert