Zorgverzekeraars: stijging aantal wanbetalers

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Wed Aug 9 12:10:13 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 8/9/06, Ger <gmw.arts at home.nl> wrote:
> Beste Marc,
>
> En dan kom ik tot de volgende belangrijkste hervormingen
> • Ziekenhuizen worden 100% private ondernemingen.
>
> Dus concurenten van elkaar en gaan ook de kosten drukken

Yep.

 en dure
> behandelingen afschuiven,

Nee, waarom?

> en vooral geen onverzekerden helpen.

Iedereen moet verzekerd zijn. Taak van de overheid. Daarbij mag een
ziekenhuis wat mij betreft niemand weigeren te helpen die ziek is, ook
geen illegalen, kwestie van beschaving.

> • Ziekenhuizen bepalen een vaste prijslijst voor alle behandelingen en
> geven *geen* kortingen (of prioriteit) aan patienten of verzekeraars.
>
> Dan wil je dus privatiseren en tegelijk de dienst blijven uitmaken,

Nee, ik wil toegangsgaranties, transparatie, en minimale overheadskosten.

 dat is
> op zijn VVD's.

Ik denk niet dat de VVD het met me eens is.....

> • Collectieve premiekortingen worden verboden
>
> En en de concurentie?

Concurrentie op efficientie en kwaliteit, daar gaat het om, niet op
het binnenhalen van zoveel mogelijk vermogende en gezonde klanten, en
ook niet om het verkleinen van keuzemogelijkheden van burgers door de
politiek van collectieve verzekeringen...

Groeten,
Mark Giebels