AHA-gate: AEI vindt Hirsi ongeschikt als onderzoekster

Wed Aug 9 09:45:14 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Dirkie <geensloof at YAHOO.COM>,
>Dat is endemic voor deze thinkthank, en het is in het geheel niet zo
>merkwaardig dat Hirshi daar niet inpast.

 Ja hallo - als het toch niet doorgaat met AHA (omdat ze de boel weer eens
 besotemieterd heeft), dan is AHA weer eens *slachtoffer* (krijgen we dat
 gedoe met die koffers weer) ? Kom nou toch - AHA ontvluchtte Nederland
 omdat ze zich hier volkomen klemgelogen had en in de Angelsaksische media
 wordt ze voortdurend voor de nitwit uitgemaakt (dat heb ik al eerder opge-
 merkt) die ze is.

 Mijn interpretatie: zoals ik altijd gezegd heb dat AHA door de mand zal
 vallen op het moment dat journalisten haar verleden zouden nagaan (en kijk
 eens wat er gebeurd is), zo heb ik ook altijd gesteld dat AHA geen enkele
 opleiding heeft (het AEI is momenteel haar opleiding aan het nagaan).

 Afgezien van dat laatste nogal voor de hand ligt, weten we dat in AHA's
 geval ook zeker: de opleidingen van alle 'scholars' en 'fellows' die ver-
 bonden zijn aan de AEI staan op,
    http://www.aei.org/scholars/filter.all/scholar_byname.asp
 Daar komt AHA dus ook te staan mocht ze daar ooit komen te werken. Als
 men naar degenen kijkt die er thans werken, dan gaat het om mensen met
 een gedegen opleiding. Daar hoort AHA dus niet bij met haar onafgemaakte
 middelbare school en mislukt jaar als evangeliste. Het AEI wil op z'n
 minst een universitaire opleiding zien - dus dat Leidse diploma waarvan
 ik altijd gezegd heb dat het volgens mij niet bestaat - hier komt ze echt
 niet binnen met leugenachtige verhaaltjes dat haar familie zich kan her-
 inneren dat AHA ooit het diploma huishoudschool heeft behaald.

 Enfin, zekerheid hebben we als ze of 1) wel wordt aangenomen (kennelijk
 is dat nog steeds geen feit - ook al wil AHA de media dat doen geloven)
 of 2) alsnog wordt afgewezen (dan weten we wel waarom). Ze zal dan wel
 doen voorkomen dat het AEI bij nader inzien beneden haar stand is...

 Het blijft een gebed zonder end met deze mevrouw...