4000 bommen op Libanon: in één dag!

Kaj mail at KAJLEERS.NL
Sun Aug 6 11:49:37 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Ten eerste was het overduidelijke doel van de oprichting van Hezbollah
>niet de vernietiging van Israel, maar de bevrijding van Z-Libanon. Dit
>is ze gelukt en dus hadden ze zich op moeten heffen, maar ja, dat doet
>een winnaar nou eenmaal niet graag. Men geeft de verworven macht niet
>snel weg. Men gaat oogsten, lees macht uitvoeren....

Zoals ik al zei: het bestaansrecht van Hizbollah is het bestaan van
Israel...

>Ten tweede heeft Israel, net als in Gaza, wel de bezetting van
>Z-Libanon opgeheven, maar nooit de soevereiniteit gerespecteerd. Keer
>op keer werd Hezbollah (en dus de Z-Libanezen) aangevallen door
>raketbeschietingen en ontvoeringen. Waarom denk je anders dat er
>zoveel Hezbollahstrijders in Israelische gevangenissen zitten....Er
>waren dus dus wel degelijk militaire redenen voor bewapening door
>Hezbollah. En ook voor daadwerkelijke raketaanvallen (revange) en
>ontvoeringen (om een uitruil op te zetten)....

Israel's standpunt was en is: "wij respecteren de Libanese souvereiniteit
zolang men óók respecteert dat het toelaten van een gewapende groep
militanten voor ons onacceptabel is".

>Overigens geloof ik niet dat Frankrijk Hezbollah "steunt" omdat men
>Iran niet voor de voeten wil lopen, maar dat kan naief zijn van
>mij....

Oh ja hoor, nu ook weer. En 2 weken terug tekende de Chinese regering nog
een oliecontract twv 2.5 miljard euro met Iran. De Chinezen waren eerst
terughoudend met tekenen maar Iran wilde die ondertekening juist versnellen
om China afhankelijk te maken. En dat is ze gelukt.

Kaj