Fun facts to know and tell

Ger gmw.arts at HOME.NL
Tue Aug 1 08:15:42 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hoi,

Deze week wat weinig tijd/zin om hier teveel te doen maar het nieuws
bekijkend en de meningen hier is mijn conclusie simpel, voor zo ver we het
kunnen overzien.
Er wordt weer eens een vies smerig spelletje gespeeld door diverse partijen
met economische belangen voorop, er zit olie in die regio.
48 Uur staakt het vuren wordt geschonden, men sluit grenzen af zodat mensen
nergens naartoe kunnen en gaan bombaderen. Ik ken niet de precieze gang van
zaken en wie waarmee begonnen is maar er sterven vele onschuldige mensen
waaronder veel kinderen.
De USA bekijkt al ruim hin mogelijkheden om toch maar de politie van de
wereld te kunnen menen te zijn en mogen de VN het straks weer opknappen. Het
huidige kabinet BIII zal alwel roepen dat wij, als we gevraagd worden een
positieve grondhouding hebben, want ja de baas van het schoothondje zal
zoiets willen straks. Het moet toch een duurzaam bestand worden roept de
USA. Maw, laat eerst Israel eerst even hun gang gaan om zoveel mensen te
vermoorden die niet weg kunnen komen. Als je een gebouw met vluchtelingen
overhoopt knalt was het een bolwerk van Hezbolla.
Israel gebruikt de 48 uur om de grondtroepen aan te voeren en er moet een
buffervrije zone komen. Wel een strook in Libanon natuurlijk, uiteraard niet
ten koste van eigen grond. Straks kan men niet meer terug ivm de veiligheid
en bezet men weer meer gebied.
Inderdaad zouden we ons als land wat meer moeten laten horen maar helaas
mogen we dat niet van grote broer Bush.
Net als veel anderen verschuilen we ons maar achter de NAVO en de VN, waar
de USA toch wel de dienst uitmaken. En mochten die straks met de vingers
knippen dan rennen we weer aan, zie Afganistan. Ze maken er een grote
rotzooi van en de rest mag het weer op zien te knappen, zoals overal.

Ger