Klokkenluiders / Soms komt de waarheid ongelegen

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Sat Apr 29 16:06:38 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> Nog een mooi  verhaal, vanuit het perspectief van kritische,
> zelfstandige denkers...
> Die ook nog eens hun eigen lot op het spel durven zetten voor hun eer en
> geweten.
> Waartoe D66-ers zouden moeten behoren.
>
> Ik ben blij dat velen nu toegeven dat D66 zijn interne kritiek al jaren
> kalt-gestellt heeft
> (ook Mennno van der Land in zijn dikke pil Tussen Ideaal en Illusie
> verhaalt ervan).

Aardig artikel, goed dat we Trouw hebben.

De link naar D66 vind ik zelf een beetje zwakjes, hoewel bijvoorbeeld
iets als het buiten beeld houden van deze lijst niet mooi is.

Wat de klokkenluiders betreft, ik vind het verbazingwekkend dat de
mensen die hun macht misbruiken om de brenger van de onaangename
boodschap aan te pakken consequent buiten schot blijven. Daar zou een
soort van schandpaal-mechanisme voor moeten komen, voor iedereen die bij
dat machtsmisbruik betrokken is, en degenen die dat gedag dekken.

Bart