bier geen drug?

w.t. jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Apr 28 21:47:34 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lijsters

Ik heb ook vandaag uit het gemengde nieuws begrepen, dat wij als
pleonastische sociaal liberalen, vrij zinnig en democratisch -een
contradictio in terminis- te liberaal/libertijns/pragmatisch/onverschillig
zijn over het drugsgebruik: blowen en laten blowen, weet je wel. De
tijdgeest is tegen ons en het begint in Groningen bij Vindicat atque Polit
(nomen est omen!) en mijn oude club Albertus Magnus, die als bisschop ooit
ook nog in mijn achtertuin aan de Breedstraat in Utrecht bleek te hebben
gewoond!, vlak naast het oude Jacobijnen of Predikherenklooster.  Ik kan me
van die tijd vooral de kilo-meters bier tegen uiterst schapelijke prijs
herinneren, die in beide corpora werden genuttigd (de gunstige
uitzonderingen daargelaten), en nu af en toe nog een schandaal van een Polit
student die zich dood drinkt aan jenever of een Albertiaan die bij de
ontgroening een watervergiftiging (!) oploopt. Slaan we, of liever ze, hier
ergens niet ontzettend door?

http://www.nrc.nl/binnenland/article298029.ece :

Met vriendelijke groet,

Tjerk Jouwstra