Koerscrisis: Paars, paars, paars (2)

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Thu Apr 27 10:47:28 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Hein,

Helder verhaal, maar volgens mij spring je wel degelijk gewoon in een
gat, of je het nu wilt of niet. Ik vind Lousewies zeer sympathiek, ze
kan fel zijn, mensen aanspreken en ze heeft het hart op de goede
plaats. Maar helaas, ze is onderdeel van een fractie die de afgelopen
jaren consequent de verkeerde keuzes heeft gemaakt en heeft zichzelf
daarmee helaas ook ongeloofwaardig gemaakt om die koers alsnog om te
kunnen gooien. Dat had ze in de eerste dagen van haar fractievzschap
nog kunnen doen en ik heb haar daar ook toe opgeroepen, maar helaas,
of het met de gemeenteraadsverkiezingen te maken had of onder druk van
partijbonzen of iets anders is geweest, ze heeft die kans niet gepakt.
En nu is het te laat. Je ziet het al aan de reacties op deze lijst als
ze zich eindelijk afzet tegen dit kabinet. Dan is het weer niet
goed....Mijn initiele steun om een koerswijziging te leiden heeft ze,
maar de kritiek is natuurlijk ook terecht...

En dus zou een opschuddend figuur als jij Hein wel eens de beste keuze
voor partijleider kunnen zijn. Je kunt frank en vrij manouvreren, je
hebt geen enkele erfenis met je mee te slepen, in tegendeel, je hebt
je juist altijd kritisch opgesteld de afgelopen jaren. De kiezer moet
een totaal vernieuwd D66 voorgeschoteld krijgen, anders wordt het
doodbloeden. En die vernieuwing zit hem primair in de personen, mits
het personen zijn die uitermate kritisch staan ten opzichte van de
koers van de afgelopen jaren. En mits het personen zijn die D66 op de
kaart willen zetten als de vertegenwoordiger van een unieke politieke
stroming, die niet verstopt zit tussen de drie grote partijen. Dus weg
met Paarse verfstokjes en zeker weg met het ophemelen van een kabinet
dat gedomineerd wordt en onder leiding staat van conservatieven.

Vai!

Groeten,
Mark Giebels