Koerscrisis: Paars, paars, paars (2)

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed Apr 26 23:33:56 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>Ha die Hein,
>
>Ik dacht laatst nog, zou die Hein niet in de leegte willen springen.
>Ik ben benieuwd.

Nee nee, zo ligt dat niet. Niks springen in een gat. Kijk, het is aldus
gegaan. Afgelopen september  meldde ik me weer aan. Waarom? Ik zag de
hele rimram aankomen en vond dat ik niet meer aan de zijlijn moest staan
roepen.  Die zijlijn had ik zelve opgezocht omdat ik niet meer kon leven
met en in een partij die kiezersbeloften schond (Waddenzee, Borssele
etc), een rechts kabinet mogelijk maakte, zijn principes opofferde aan
de carrierezucht van partijtijgers etc.
Maar het is net als in een familie, je loopt weg, bent boos, maar kijkt
stiekem om en wil dan toch weer ín de familie de zaak aan de orde stellen.
Terug naar september. Ik had me weer aangemeld, maar hoorde maandenlang
niets. Aanname, toen: ze hebben zo genoeg van die lastpost dat ze me
gewoon niet willen toelaten. Het zij zo. Life goes on.

Totdat Uruzgan en Dittrich's aftreden en Lousewies vervolgwanhoop me aan
het denken gingen zetten. Ik meldde me opnieuw aan, een weekje geleden,
want nu is de tijd rijp om alle Ongehoord-achtige vernieuwingen door te
voeren. Tijd voor échte verandering, tijd voor lenteschoonmaak.
En toen belde NOVA. Drie dagen geleden. Of ik weer lid was, of ik mee
wilde doen aan een programma (kan nog steeds, maar ik twijfel) en of ik
lijsttrekker-ambities heb. Nee, resposteerde ik, net weer lid en dan al
zulke ambities, come on, er is nog zoiets als bescheidenheid en
zelf-relativering.
Maar ja, toch maar even het partijbureel bellen. Hoe zit dat eigenlijk?
Tellen mijn eerste zeven jaren eigenlijk mee, zodat ik me
-eventueel----kandidaat kan stellen (de halfjaar-lid-eis). Mailtje
terug: mijnheer, u bent vanaf eind september lid, we hebben uw eerste
aanmelding teruggevonden, die was zoek, maar nu is ie er weer en u bent
dus meer dan een half jaar lid.
En thans?
Weer dat wespennest in?
Maar ook: zo diep is D66 nog nooit gezonken. Zo'n volstrekt
onbegrijpelijke draai-koers is nog nooit vertoond. Het prikkelt me weer
op mee te doen.  We kunnen er weer een eigenzinnige, lekker felle,
heldere progressieve, brutale club van maken....
Hoe ik meedoe weet ik nog niet. Want het leven buiten de politiek is
heel mooi, heel ontspannen. En inmiddels heb ik er een 2e zoon bij.
Dubio dus.