Koerscrisis: Wordt D66 al dan niet opgeheven ? (3)

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Tue Apr 25 12:41:32 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

HESSE Eelco wrote:

> Ik ben al eens op een opheffingscongres geweest, najaar 1974, in de
> Marcanti Hallen in Amsterdam-West (vlakbij café De Hallen van
> Van der Bijl).  Is er iemand c.q. een afdeling te porren voor een
> formeel aanbod te fuseren met Groen Links, zelf een club van vier
> gefuseerde partijen ? Misschien heeft Femke Halsema er wel oren naar..
> Het is wat minder negativistisch dan OPHEFFEN, want dan krijg je al
> die aardige mensen nooit meer bij elkaar...
> Eelco uit Luxemburg, lid sinds 1966.

Dat gedoe over opheffen vind ik volstrekte onzin van mensen die blijkbaar
niets beters weten te verzinnen.

Een fusie met GL is wel een interessante gedachte, maar ik denk dat de som
beduidend minder is dan de delen (misschien ook electoraal), en een
initiatief van D66 in die richting wordt op het moment natuurlijk direct
neergesabeld als een zwaktebod.

Ook vind ik politiek-organisatorische discussies minder boeien dan samen
proberen tot de kern door te dringen van maatschappelijke vraagstukken om
dan goeie voorstellen te verzinnen ter verbetering.

D66 is op het moment nogal gedeprimeerd doordat de partij links en rechts
als pispaal gebruikt wordt, maar zoals je al zegt, met al die D66-ers is
niets mis.

Bart