Koerscrisis: D66-leden kritisch over Van der Laan

Fri Apr 21 12:19:55 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De extra's voor koopkracht richten zich niet op degenen die ten onrechte te
veel betalen of die het in vergelijking met anderen in gelijke
omstandigheden (werk, zorg voor kinderen) slechter hebben,
maar op groepen als ouderen en ondernemers die CDA en VVD stemden maar
dreigen ontevreden weg te lopen, idem nabestaandenpensioenen. En op de
portemonnee van allen, ook die het prima hebben en er ten onrechte veel op
vooruit gingen. D66 had kennelijk geen enkele inbreng...
Kiezers paaien heeft niets te maken met herstel van weeffouten in de
netto-inkomens, zie ook de verhouding late en beperkte verlaging te hoge
ww-premies en verlaging winstbelasting naar 25 % (werknemers zouden graag zo
weinig betalen). Alleenstaanden, alleenstaande ouders, noodgedwongen
voltijds werkende tweeverdieners voor lage lonen, vaak met kinderen, die er
door hun hogere zorgpremies dan die van anderen op achteruit gingen hebben
opnieuw het nakijken. Zij stemmen toch niet massaal CDA of VVD.