Na het zuur, het zoet. Oftewel, ASO gaat sinterklazen

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Thu Apr 20 21:55:46 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Inderdaad Henk. In al mijn naieviteit ging ik ervan uit dat de
> hervormingen (het zuur) volgens Balkenende en co nodig waren voor een
> economische opleving (het zoet). Maar nee natuurlijk. Dat
> begrotingstekort moest omlaag (het zuur) om in het laatste jaar weer
> ruimte te krijgen de schuld lekker te laten oplopen door geld uit te
> strooien (het zoet). :-(

Het tekort tijdelijk te laten oplopen om verdere structurele hervormingen
politiek haalbaar te maken is wat mij betreft geen probleem. Ik zie dat
als een investering, niet als verkwisting. Wel jammer (en onrechtvaardig)
dat het nodig is natuurlijk.

> Nou, kom op D66 fractie, dit CDA overtuig je niet meer, dus verzin
> maar snel een redentje om dit kabinet vroegtijdig te laten vallen,
> voordat de zogenaamde oogst door de CDA boeren definitief wordt
> verknoeid.

Als het alleen dient om CDA-boeren op het pluche te houden, ja, dan is het
wel verkwisting.