D66-pamflet 'hernieuwbare energie'

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Tue Apr 18 15:34:25 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Kom nou toch Marc-A. Hernieuwbaar en duurzaam zijn duidelijk
synoniemen in de tekst. Enigszins verwarrend om ze door elkaar te
gebruiken, maar goed, je moet ook optimaliseren naar Google
natuurlijk...... Verder vind ik het gebruik van Watts veel logischer
dan Joules, het gaat immers vooral om de beschikbare
productiecapaciteit.

Verder gaat het stuk juist *niet* over Borsele. Kernenergie wordt
door D66 inderdaad niet als de meest belovende oplossing gezien voor
de toekomst, maar men is er niet dogmatisch tegen, men wil vooral niet
inzetten op nog grootschaligere subsidiering ervan. Lijkt me terecht
dat men de balans liever naar de andere kant (zonne, wind,
waterkracht, e.d.) wil zien doorslaan in de toekomst.

En het stuk heeft een duidelijke Europese component. Ook daar geef ik
de fractie gelijk. Nationale belangen zullen vooral een negatieve
invloed op het spoedig structureel 'oplossen' van het energieprobleem
gaan hebben in de toekomst gok ook ik zo.

Groeten,
Mark Giebels