Nog net geen traantjes

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sat Apr 15 09:00:54 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Verdonk: 'Ik word harder aangepakt'
15 april 2006, 08:12
DEN HAAG (ANP) - Minister Verdonk (Vreemdelingenbeleid) heeft het gevoel dat
de Tweede Kamer haar harder aanpakt dan collega-ministers. Ze zegt zaterdag
in het AD het opvallend te vinden dat zij in de afgelopen maanden twee
moties van afkeuring heeft gekregen en minister Hoogervorst
(Volksgezondheid) nog nooit.
,,Ik heb nog nooit gezien dat hij werd aangesproken op zieke mensen of het
aantal zelfmoorden of kruisjes die eigenlijk niet op formulieren gezet
hadden mogen worden. Hij heeft het hele zorgstelsel ingevoerd en dat is
prachtig. Maar hij wordt niet aangesproken op het werk van een
verpleegkundige'', aldus de minister in de ochtendkrant. Hoogervorst is
eveneens van de VVD.
Verdonk vindt dat ze zelf wel op elk individu wordt aangesproken. ,,Ik voer
ook stelselwijzigingen door, maar ik word ondertussen steeds aangesproken op
elk individu dat bij een uitvoeringsorganisatie werkt'', aldus Verdonk in de
krant.
Moeten we nu ook medelijden krijgen met het kreng?

Ger