Verdonk (was wat Fluxiaans)

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Thu Apr 6 23:15:43 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Ik ben nieuwsgierig naar de electorale gevolgen van Verdonk als lijsttrekker
van de VVD. Overal wordt gesuggereerd, dat dit vooral rechts en extreem
rechts zal duperen, en wellicht het CDA, maar je kan me wat: Uit mijn
omgeving merk ik, dat ze bij velen een enorme populariteit geniet, ook bij
potentiele SP stemmers, Lidlkopers en Wouter Bos adepten: de VVD wordt dan
eng groot, de PvdA nog net iets groter, maar veel minder dan in de huidige
peilingen en wij zouden dan toch weer een zebrapad voor een aantal liberalen
moeten zijn.

Ik betreur haar kandidaatstelling wel, want nu blijft Mark Rutte
staatsecretaris van het Hoger Onderwijs en krijgen we wellicht alsnog die
volstrekt niet te organiseren leerrechten. Houdt dat tegen, D66 fractie!!

Groet,

Tjerk